Play Anywhere - doprovodné herní předměty pro město
nebo jak se pohybovat po městě
Počátky hřišť v předminulém století byly přísně oplocené plochy. Záměrem byla nejen nabídka her, ale „také ochrana dětí před psy a zvýšení dopravy“. Během této doby se změnil i veřejný prostor před budovami: tyto prostory dosud plnily funkci hraní, setkávání, večírků i předzámčí, ale vyvinuly se v technickou a monofunkční pohybovou cestu. Mnoho kvalit veřejného prostoru, které děti a mládež potřebují, se ztratilo ve prospěch řízení a především parkování.
Od hřišť až po herny
Networking prostřednictvím herních bodů
Vysoká přidaná hodnota s doprovodnými herními předměty
„Naše města jsou dodnes navržena pro mužské chování v oblasti mobility,“ říká městská výzkumnice May Dellenbaugh-Losse.* Navzdory změkčení vzorů se chování v oblasti mobility mezi muži a ženami liší, takže bylo prokázáno, že ženy se více pohybují dál. pěšky a více lokálně a v řetězcích: škola, školka, nákupy atd. Ale města byla navržena spíše pro lineární pohyb autem, což znamená, že z toho těží více motorizovaní muži. V současném profesionálním světě stále existuje doporučení upgradovat ty cesty, které v každodenním životě procházejí dětmi nebo s nimi pěšky: t.j. učinit je otevřenějšími a jasnějšími pro větší pocit bezpečí a vytvořit více prostoru a míst k setrvání. - a : Nabídky her a cvičení lze v každém případě rozšířit. Městská centra by se také stala opět atraktivnější pro seniory, kdyby bylo více možností sezení. Osoby odpovědné za takové pilotní projekty opakovaně zmiňují jádro stávajících oblastí. Kromě vysokých nákladů na údržbu parkovacích míst zabírá stacionární provoz také velký prostor, který pak jinde chybí. V současné době je součástí této diskuse i téma přehřívání v centrech měst: k tomuto přehřívání přispívají parkovací plochy kvůli velkým asfaltovým a betonovým plochám. Vážněji postižená místa jsou problémem zejména pro děti a starší lidi. Naději ale dává citát provozovatele zmrzliny blízkého takovému pilotnímu projektu: "Od té doby, co houpačka před mojí zmrzlinárnou nahradila 2 parkovací místa, se tržby zvýšily sedmkrát."
*Zdroj: Článek v DerStandard / sekce Mobilita – Jsou města stavěna pro muže? 27. února 2022